Effe stresse - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Effe stresse - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Effe stresse

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 Mei 2009 | Maleisië, Johor Bahru

Dagboek, 30 april 2009, Johor Bahru
De resultaten zijn allemaal negatief, dus het is een normaal koortsaanvalletje. En praktisch uitgewerkt. Vandaag ook nog op het programma om naar Maleisie, Johor Bahru te vliegen voor verdere avonturen. Gelukkig maar dat Bas weer koortsvrij was, want bij aankomst op het vliegveld van Johor Bahru wordt nadrukkelijk gekeken en gevraagd of je in de afgelopen 2 weken niet ziek was geweest, ivm de varkensgriep. En aangezien die niet zoveel zin had om daar 2 weken in quarantaine was Bas inderdaad 2 weken geleden niet ziek. Dus gelogen hebben we niet. Het hotel overigens was weer even schrikken, we hadden al betaald dus we moesten wel, we zijn weer aan de bak in low budget land, daz duidelijk. Erg grappig is dat je de wasbakkraan aanzet met de hoofdkraan die de douchekraan is. Echt waar. Wel airco overigens. Johor Bahru is als stad verders wel een verademing na Indonesie, verkeer rijdt er normaal, de straten zijn schoon, en het meeste is in redelijke staat van onderhoud. Er valt niet zo heel veel te doen, maar ach, het kan slechter.

Dagboek, 1 mei 2009, Johor Bahru

We doen een rondje door de stad, die er vandaag wel heel erg rustig bijligt. Het is de dag van de arbeid, en die wordt met collectief niksdoen gevierd. Bas krijgt weer trek na de afgelopen week weinig gegeten te hebben, en waagt zich aan een chocolade taartje. En dat was niet de beste zet, de uitslag komt per direct zo ongeveer onder zijn nagels vandaan. Maar niet getreurd, in de loop van de dag worden de effecten alweer minder. We regelen ondertussen de busreis naar Tioman, een naar zeggen leuk bounty eiland aan de oostkust. Bustransport is hier erg goed geregeld, zegt men, dus dat kunnen we dan de volgende dag gaan ervaren. Verder, heel veel shoppingmalls hier, met free internet, dus dat is wel leuk. Het is te merken dat we meer in een multiculturele gemeenschap zitten, veel chinezen, indiers, Indonesiërs en maleisische gezichten te zien hier. En een paar bleekscheten, wij natuurlijk. Je kunt wel een omslag in cultuur merken, het gaat allemaal veel gecontroleerder, het is veeeeel schoner, het verkeer doet bijna europeesch aan, en nog wat van die dingen. Er wordt allemaal wat minder geglimlacht, ook daarin gaat men de Europesche kant op, maar je voelt je hier niet ongemakkelijk.

• 07 Mei 2009 - 12:27

Elke:

Wat leuk dat jullie weer in het volgende land zijn beland. Ik volg jullie nog steeds hoor. Aan koninginnedag hebben jullie niks gemist, maar dat had je waarschijnlijk al gehoord. Leuk dat jullie ook nog naar Australie gaan! Have fun xxx