Ergens in het midden van ... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Ergens in het midden van ... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Ergens in het midden van ...

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 April 2009 | Indonesië, Bali

Dagboek 11 april 2009, Permuteran, Bali
Wij zijn geslaagd voor de Padi advanced, dus die hebben we binnen! Vandaag gaan we met de boot een stukje verderop duiken, ja, een stuk met een muur waarop heel veel groeit en bloeit en doet. (een rotsmuur in het water, steile wand) Geen verplichte duiken, het is nu vrijheid blijheid. Bas maakt een van de twee duiken mee, en gaat dan met Lisette mee snorkelen. Boven de muur zit namelijk een plat stuk, perfect om boven te hangen met een snorkelpijpje, brilletje en t-shirtje. (Ja, de tropenzon blijft een permanente gegeven, verbranden blijft om de hoek gluren.) Lisets waterhangen/snorkelen gaat heel goed, we hangen op een 3 a 4 meter boven de bodem in dit openbaar aquarium. Na het duiken even afkoelen in ander water zonder zout, het zwembad. En bier.
Dagboek 12 april 2009, Munduk, Bali
Vandaag komt de afdeling transploft langs om ons naar orden elders te verplaatsen: we gaan naar het dorpje Munduk in de bergen, om daar een tussenstopje te maken op onze weg naar bestemming Ubud. Kronkel en slinger, maar in tegenstelling tot de Sumatra highway heeft de rijksdienst voor asfalt en wegonderhoud zijn huiswerk hier wel gedaan, dus relaxt keutelend in de minivan komen we langs een paar (alweer) prachtige sites en meren. Bij Munduk (spreek uit Moendoek) hebben E & J een heel leuk hotelletje gearrangeerd, met een bijkomend voordeel dat het daar een stuk koeler is, want we zitten op een kleine 1000 m hoogte, in de wolken. Er is een geinig watervalletje om de hoek, waar we even een natte neus gaan halen, via een nog geiniger paadje wat zich door de sawaas strekt. Bij het eten worden we overvallen door een gamalanricitalorkestbandgezelschapje, maar omdat wij op tijd weg zijn mogen de andere Fransen in het hotel de fooienpot waarnemen. Ooit was de insteek om deze avond een stevig robbertje te gaan pokeren, maar ook nu weer wil het niet lukken om de neuzen dezelfde kant op te laten wijzen. Op tijd naar bed dus.