Aankomst - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

09 Maart 2009 | Indonesië, Batavia

7 maart 2009 Jakarta
We zijn er!
De reis was met een paar te kleine zitplaatsen niet echt a relaxed start van ons jaar, maar op tijd en met onze volledige bagage zijn we in Jakarta gearriveerd. Het zal wel zo zijn dat de gemiddelde Duitser tov de Nederlander wat gekrompen is, want ik kan me niet voorstellen dat Helmut ook gierend enthousiast over de beenruimte zou zijn. We waren met Lufthansa gevlogen, voor de attente lezertjes onder ons.
We hadden in Nederland al een hotel gereserveerd, voor de eerste overnachting een echte, Ibis, en Internet heeft zijn werk goed gedaan, dus, Mister Vermeulen, are you being served!
We liepen een rondje richting Jalan Jaksa, waar het bekpekkend gebeuren zijn hoogtepunt zou moeten hebben. Het is wel te zien dat we buiten het seizoen zijn, als blankjes vallen we goed op, er zijn nog niet veel medegenoten. Nu dan maar naar het echte bed, na 24 uur onderweg zijn hebben we het wel even gehad.
8 maart 2009 Jakarta

Welkom in de wereld die Jetlag heet. We dachten hier fluitend overheen te stappen, maar helaas helaas, we vonden onszelf s’middags zwaar ronkend terug in een bed van bekpekhotel Margot, een accommodatie die de strijd met de vaart der volkeren als een verloren gevecht beschouwd. Dit is uiteraard een eufonisme voor ouwe meuk, natuurlijk.
Nou, omdat het morgen een vroege dag wordt ook vroeg naar bed. Medan staat op de planning, waar we met Airasia heen vliegen, 07.00 in de ochtend, oeps!